

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İran savaşının yarattığı arz yönlü şokun, İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana en büyük şok olduğuna dikkat çekti. Şimşek, “Hammadde fiyatlarındaki artış uzun süre gündemde kalırsa, küresel resesyon ve stagflasyon riski bile ortaya çıkabilir. Umarım ateşkes devam eder ve nihai bir anlaşma sağlanır” ifadelerini kullandı. Enflasyonda beklentilerde bir miktar bozulma gördüklerini de kaydetti.
ETKİLERİ SINIRLADIK
Savaşın başladığı günün hemen ardından bütün ilgili birimleri topladığını belirten Şimşek, “Bizim programımızın özünde yaşam pahalılığı ile mücadele yatıyor. Eşel mobil uygulaması bunun önemli bir örneği. Eşel mobil uygulaması devreye girmeseydi, mazotun litresi 103 lira, benzinin litresi ise 76 lira olacaktı” dedi. Şimşek, herkesin kazandığı ölçüde vergi almaya devam edeceklerini ifade ederek, “Paradan para kazanandan vergi almaya devam edeceğiz. Gündemimizde stopaj yok. İhracatçı imalatçılar için kurumlar vergisi indirimine yönelik çalışmalarımız sürüyor. Yapılandırma şeklinde bir vergi affı kesinlikle olmayacak” şeklinde konuştu.
Sabah.com.tr Uygulamamızı İndirin
Uygulamalara Özel Ayrıcalıkları Keşfedin!




DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN